Cum te da de gol biroul tau

7 03 2008

Ana Popandron

Din moment ce ne petrecem cea mai mare parte din zi la birou, este normal sa vrem sa ne decoram coltisorul nostru in asa fel incat sa ne simtim cat mai confortabil. Dar nu trebuie sa trecem cu vederea ca, cu cat ne personalizam mai mult biroul, cu atat colegii si sefii nostri pot afla mai multe despre personalitatea noastra. Asa ca ai grija ce mesaje le transmiti.

Primul mesaj pe care il transmiti atunci cand incepi sa-ti aduci la birou tot felul de lucrusoare este ca ai de gand sa stai in acea firma pentru mult timp, ca esti satisfacut de job-ul tau si ca esti motivat sa te implici in bunul mers al companiei.

Insa ai grija cu ce iti personalizezi locul. Oamenii au tendinta sa isi faca o parere despre ceilalti bazata pe modul in care arata locul in care isi petrec timpul, cum suna si chiar cum miroase.

“De fiecare data cand atarnam un poster pe perete, aruncam un pahar de cafea la gunoi, cautam o melodie pe YouTube sau scriem un mesaj nou la stusul de la messenger lasam o gramada de indicii despre noi”, declara, pentru revista Forbes, Sam Gosling, cercetator la University of Texas, si autorul cartii Snoop care examineaza urmele comportamentale lasate de oameni.

Golding analizeaza mesajele pe care le transmit cele mai comune lucruri care se gasesc pe birourile noastre, de la plante, Post-It Notes, ceasuri la calendare, cutii cu bomboane si presul de la usa.

Plantele aranjate pe birou demonstreaza ca persoana respectiva vrea sa prinda radacini in acel birou. Insa conteaza si cum arata planta respectiva. Daca plantele nu sunt bine intretinute, inseamna ca persoana respectiva are intentii bune insa nu este destul de motivat sa le si puna in practica.

Daca sunt lipite Post-It Notes peste tot pe birou ar putea insemna ca persoana respectiva este complesita de prea multe sarcini. Multe hartiute arata faptul ca are multe lucruri de rezolvat in prea putin timp sa le duca la indeplinire sau ca lucreaza in mod haotic. Insa nu inseamna neaparat ca este dezorganizata. “Daca erau dezorganizati si lenesi, nu aveau niciun Post-It Notes si nu le pasa” explica Gosling.

Oamenii obsedati de timp si de punctualitate au de cele mai multe ori ceasuri si calendare pe birou pentru a-i ajuta sa isi organizeze bine sarcinile si intalnirile. Iubitorii de ceasuri sunt de cele mai multe ori meticulosi si munctitori, insa calendarele pot sa pacalasca. Conteaza mult daca calendarul respectiv are paginile intoarse la ziua actuala, sau arata data de acum trei luni.

Fotografiile care troneaza pe birouri pot avea dublu inteles. Fotografiile care infatiseaza o familie perfecta, zambitoare si vesela, dar care este intoarsa cu fata spre musafiri si nu spre cel al caruia este biroul arata faptul ca acesta vrea doar sa isi arate de la inceput statutul de care este mandru. Fotografiile cu fata spre detinatorul biroului sunt cele sincere, fiind dovada de iubire pentru familie si de regret ca nu isi poate petrece timp mai mult cu ea. Fotografiile care au in prim plan pe detinatorul biroului ofera intentionat indicii catre colegi de genul “Uite, imi place sa calatoresc”, “Imi place sa ma distrez cu prietenii”, “Sunt un tata iubitor”. La fel sta treaba si cu pozele de la messenger.

Sa pui o cutie de bomboane pe birou este ca si cum ai pune in fata usii un pres pe care scrie “bine ati venit” sau un afis pe usa cu acelasi mesaj. Este clar ca acela este biroul unui extroverit, unei persoane prietenoase si comunicative. Acelasi este mesajul si unor scaune comfortabile pentru clienti. Persoanele extroverite isi aranjeaza biroul mai mult sa placa altora decat lor insisi, incercand sa puna mici “curse” prin care sa ii ademeneasca pe ceilalti sa inceapa o conversatie si sa isi petreaca cat mai mult timp in compania lui.

Gradul in care iti personalizezi biroul denota nivelul de siguranta si incredere in locul de munca. Un birou puternic personalizat sugereaza ca persoana respectiva se simte comfortabil si ca nu vrea sa plece prea repede de acolo. Un birou gol arata ca persoana respectiva nu este dedicata job-ului, sau, pe de alta parte, ca sunt extrem de organizate si ca le place sa mentina lucrurile cat mai simple.

Asa ca, oricat de mult de munca ati avea, poate ca este timpul sa aveti mai mare grija cum va aranjati biroul. Puteti sa-l aranjati fie cu sinceritate pentru ca colegii vostri sa va cunoasca mai bine, fie puteti sa manipulati si sa transmiteti mesajele pe care le doriti.


Acțiuni

Information

Lasă un răspuns

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s




Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

%d bloggers like this: