Coduri

12 01 2008

Cod de conduită pentru furnizorii de servicii medicale şi pentru angajaţii CJAS

Anca GHIORGHIU (anca.ghiorghiu@telegrafonline.ro)

 
Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS) supune dezbateriii publice ordinul pentru aprobarea normelor metodologice privind activitatea structurilor de control în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, cu scopul întăririi, eficientizării şi modernizării acestei activităţi. „Modificările şi îmbunătăţirile aduse au în vedere eficientizarea, profesionalizarea şi uniformizarea activităţii de control la nivel naţional în corelaţie cu cele ale structurilor similare din spaţiul european, dar şi aplanarea conflictelor dintre casele de asigurări de sănătate (CAS) şi furnizori prin stabilirea limitelor în care CNAS/CAS au autoritate şi respectiv, responsabilitate. Ghidul controlului şi Codul de conduită au în primul rînd acest scop, atît furnizorii, cît şi controlorii avînd de acum înainte un standard la care să se raporteze”, a declarat Vasile Ciurchea, preşedintele CNAS. Totodată, proiectul vizează responsabilizarea asiguraţilor pentru că prin responsabilizarea celor care sînt supuşi controlului se va obţine, implicit şi responsabilizarea beneficiarilor de servicii medicale. “Rolul primordial al CNAS/CAS este de a proteja interesele asiguraţilor. Avînd în vedere faptul că aceştia sînt beneficiari de servicii publice, experienţa şi practica au arătat tendinţa specifică de a încerca să obţină maximum de beneficii cu minimum de contribuţii. Desigur, acest comportament nu trebuie considerat ca fiind caracteristic întregii populaţii, dar tendinţele trebuie în mod cert ţinute sub control”, a mai spus preşedintele CNAS. Actul normativ are ca obiective şi prevenirea erorilor şi fraudelor. Noul act va reglementa şi problema alocării eficiente a resurselor pentru activitatea de control. Lipsa unui standard la care să fie raportată această activitate a creat disproporţii semnificative privind resursele, atît umane, cît şi materiale, alocate de fiecare CAS activităţii de control. Prin aceste norme se urmăreşte stabilirea unor criterii unitare de alocare şi utilizare a resurselor pentru activitatea de control, a explicat şeful CNAS, precizînd că personalul care desfăşoară activităţi de control trebuie să fie protejat împotriva acuzaţiilor false privind unele fapte comise. În norme se prevăd limitele de competenţă pe care le au funcţionarii publici respectivi. Respectarea acestor norme în efectuarea activităţilor de control reprezintă, în fapt, modul în care îşi vor asigura protecţia. Din punctul de vedere al sistemului de asigurări de sănătate în ansamblu, rezultatele acestui act normativ vizează optimizarea Sistemului Informatic Unic Integrat (SIUI) – acesta nu poate fi utilizat eficient fără un feed-back de calitate, în special în privinţa punctelor cheie unde trebuie prevăzute mecanisme automatizate de control şi desigur, evaluarea eficacităţii acestora. SIUI în sine este un puternic instrument utilizat în activitatea de control, în special în ceea ce priveşte analiza şi evaluarea rezultatelor. „Cele două sisteme, cel informatic şi cel de control se pot sprijini reciproc numai dacă sînt unitare”, a mai spus preşedintele CNAS. Controlul şi, în special, controlul unitar, reprezintă principalul instrument de măsurare a priorităţilor, întrucît scopul primordial este acela de a verifica concordanţa între cheltuielile din Fondul Naţional Unic de Asigurări Sociale de Sănătate şi volumul real de beneficii acordate asiguraţilor.

Acțiuni

Information

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s




%d blogeri au apreciat asta: