Perspectiva medicului de familie

20 01 2008
O zi din viata mea peste un an

Dr. Sandra Adalgiza Alexiu

Dis de dimineata imi bea cafeaua ca sa ma pot trezi de-a binelea. E sase si mai am vreo cateva date de bagat din consultatiile de ieri, dar le fac eu loc printre altele. Imi dau cu mana prin par ca parca nu mai imi sta bine, noroc ca nu mai dorm asa ca nu mai am grija frezei complet rebele de dimineata.
Profit repede de un minut de liniste sa imi citesc mailurile de pe toate adresele, sa imi descarc faxurile stocate in inbox si sa raspund la vreo 7 ferestre de IM care dau BUZZ ca „ce faci domne, ai adormit?” Cioc Cioc bate la usa, oops, primul pacient. Gata cu cafeaua si cu mesajele, incepem distractia. Dau drumul la programul de cabinet pe care abia il inchisesem, ii fac un backup, rog pacientul sa ia loc si sa dea mana stanga sa ii ia asistenta mea tensiunea pana infulec eu un Orbit sa zic ca m-am spalat pe dinti. Ma intorc la calculator, incep nebunia, pacient, date, fisa, taste, consult, taste, intrebari, date, taste, retete, concedii – aoleu matriceala asta imi toaca iar creierii!!! – iar consult, aoleu EKG repede ca parca ii falfaia ceva pe la puls, ops, febra, copil mic, repede otoscopul, lampa, abaisse-langue, fara ganglioni, repede datele, taste, reteta, alt copil, asta e sanatos, slava Domnului, putine date de bagat, greutate, PC, PT, e ok la plamani, vazut capo-coda, gata, vaccin. Altul la rand, reteta, tensiune, nou nascut de vazut, gata programat, Bravo, reteta, taste – trebuie sa asociez matriceala cu o melodie, altfel nu o sa rezist – ia, garamada de cronici, douazeci de retete, astea merg repede ca sunt salvate in fisa din consultatiile trecute, dau print si fug din cabinet sa nu o mai aud cum canta…rad doua domicilii, bietii de ei, abia mai respira, netransportabili, cand ma vad se lumineaza la fata ca vin sa ii mai cert pe copii ca ii schimba rar si nu le mai ofera nici o bucurie…Inapoi la cabinet, orele de PESS reloaded, 6-7 pacienti, doua ore trec repede, comand repede ceva de mancare (inca o cafea, evident!!!), urmeaza programarile la gravide, asta e relaxant, fara prea multe medicamente, alta gravida, hai treci pe cantar, centimetru, ia, se aud BCF?, fain, DPN, C prenatal, alte taste, iar matriceala: de vreo 4 ori la fel, urmeaza TSS, stau frumos aliniati, asteapta bulinele, cu multa apa, le mai pstrez din ce-mi aduc alti pacienti de mancare, ciocolate, croissante, pomeni, astia sunt amarati si nemancati, le sapa rifampicina aia in stomac, bogdaproste, asta e. Asa, doi copii la bilant, inca vreo 3 adul;tiprogramati, urmeaza niste adeverinte, astea merg repede, le da asistenta, eu doar asist auditiv la zbaterea matricealei, mi-e cam somn, ma cam doare spatele. Suna telefoanele (unul fix, doua mobile), mai programez niste pacienti, mai aranjez ceva pentru asociatie, cateva cuvinte cu prietenii daca nu am reusit pe mess ca nu prea am avut timp azi, alt telefon acasa, copilul e ok, dar imi cam simte lipsa. Gata cu nostalgiile, plec la Permanenta. repede o cafea ca acolo e proasta si e un du-te vino de nu apuc sa fac nimic, Aoleu, sa ma duc la buda inainte, azi nu am ajuns, Inca un Orbit…Gata , am fugit, repede strang laptopul cu toate matzele lui, ca trebuie sa scriu si la permanenta ce fac, altfel nu vad banii, ufff, iar ma vad cu toti nespalatii si obraznicii care vin ca nu au avut timp sau chef sa vina la cabinet sa stea la coada, au inceput sa inteleaga si vin si pe aici la coada, lasa ca o sa ii invat eu minte, sa ma mai eliberez un pic si incep sa ma organizez, o sa mearga totul struna. Aici sutura, aoleu, naste, repede la maternitate cu ea, criza hipertensuva, na, ca nu am nmic in trusa desi mi se promisese ca o sa fie dotata, nu-i nimic, ma duc la mine in geanta si iau de acolo din trusa mea personala – ca doar nu o sa il las sa imi faca o hemoragie cerebrala – laringita, bronsiolita, saracul sugarel, mai face inca vreo 6 episoade pana la 1 an jumate, asta e!!! Ce copii bolnavi !!! Al meu ce-o mai face acasa? Prind un moment de respiro sa citesc mailuri, aoleu 100!!! Cand naiba au timp oamenii astia sa scrie??? Baga repede o cafea la doctoreasa ca parca mi-e cam somn, ce ma doare spatele, un flamexin n-ai pe acolo? na, acu ma ia si capul! Mama la telefon: „Gata, i-am facut baia copilului, doarme, tu ce ai mancat azi?” Chiar, in afara de cafele nu mai stiu, da nu am timp sa ma gandesc la asta, uite pot respira, deschid geamul, e o garda usoara, nu prea vine lumea, ia, acum e timp de mailuri, curg zeci zeci, astea delete ca nu ma intereseaza, uite alertele de la medscape si avocatnet, repede niste mailuri la colegi , newsletter, cateva SMS-uri ca maiine incepe o serie noua de cursuri. Na ca m-a apucat dorul de Rares cu ochisorii lui albastri care dorm…si cascatul Tocmai acum, cand vine cafeaua, e sase dimineatza si incepe o noua zi !!!!


Acțiuni

Information

Lasă un răspuns

