Invatare experientiala- educatie , reviewing

5 03 2008

Psihologie aplicata in afaceri. Mind Shaping. The Psychology of Persuasion™

Teoria educatiei experientiale are o abordare diferita. Implicarea studentilor ca parti active in invatare este filozofia de baza a invatarii experientiale. Invatarea experientiala are trei componente:

  • Cunostinte – concepte, fapte, informatie si experienta anterioara;
  • Activitati – cunostinte aplicate la evenimentele curente, in desfasurare;
  • Reflectie – gandire axata pe analiza si evaluarea propriilor activitati si a contributiei la propria crestere personala.

Ce este reviewing?
Reviewing este invatarea din propria experienta – sau abilitarea altora pentru a o face. Reviewing (analiza de proces) te ajuta sa obtii mai mult din munca pe care o faci, din viata si recreare – in special – daca abilitatile de reviewing se suprapun peste ambitiile personale. Reviewing este orice proces care te ajuta sa dai sens propriei experiente pentru invatare si dezvoltarea personala.Activitatea de reviewing include:

  • reflectie asupra experientei;
  • analizarea experientei;
  • gasirea semnificatiilor experientei;
  • comunicarea experientei;
  • resemnificarea experientei;
  • invatarea din experienta.

Cuvinte alternative: procesare, debriefing, reflectare.

Activitatea de reviewing are doua sensuri:

  • Reviewing = invatare – procesul de invatare din experienta (de exemplu, prin modul de tinere a unei agende zilnice de lucru, increderea intr-un prieten, discutia cu un mentor etc). Acest sens se refera la ceea ce faci!
  • Reviewing = asistarea altora in invatare – facilitarea invatarii experientiale pentru altii (de exemplu, prin punerea intrebarilor, acordarea feedback-ului, sau explorarea unor alternative de explicare). Sensul se refera la ceea ce face facilitatorul!

Elemente cheie in analiza de proces (Reviewing)

  • Comunicarea
    Analiza de proces implica comunicarea despre experienta recenta. O data ce canalele comunicarii sunt deschise, analiza de proces se poate desfasura.
  • Abilitati de a pune intrebari
    Reviewing inseamna mai mult decat a pune intrebari, dar acesta este primul pas. Intrebarile deschise sunt importante.
  • Inovare
    Imaginatia este importanta pentru a gasi noi cai de a vedea, comunica si invata.

Pe scurt, procesul de reviewing inseamna experienta + reflectare (reviewing) = invatare.

Procesul de reviewing necesita parcurgerea a patru pasi:

  • Experienta
    Inseamna sa retraiesti ceea ce s-a intamplat. Este o reamintire a evenimentelor semnificative asupra a ceea ce s-a intamplat.
  • Exprimarea
    Te obliga sa te focalizezi pe calitatea experientei si sa-ti pui intrebari de genul: Cum a fost? Cum te-ai simtit?
  • Examinarea
    Presupune analiza si rationalizarea experientei avute.
  • Explorarea
    Inseamna pregatirea pentru explorarea unor comportamente reiesite din stadiile anterioare.

Actiunea presupune adesea fixarea unor tinte.

Instrumentele folosite in invatarea experientiala sunt potrivite pentru motivarea participantilor, dar si pentru atingerea unei palete variate de obiective:

  • motivarea participantilor;
  • dezvoltarea increderii;
  • crearea culturii de invatare;
  • dezvoltarea comunicarii si a abilitatilor interpersonale;
  • imbunatatirea muncii in echipa;
  • luarea deciziilor si rezolvarea obiectiilor;
  • abilitati de conducere si leadership.

Sursa : http://www.andyszekely.ro


Acțiuni

Information

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s




%d blogeri au apreciat asta: