Sponsorizarea

1 05 2008

n conformitate cu Legea nr. 32 din 19 mai 1994 privind sponsorizarea:

Sponsorizarea reprezinta actul juridic prin care doua persoane convin cu privire la transferul dreptului de proprietate asupra unor bunuri materiale sau mijloace financiare in vederea sustinerii unor activitati fara scop lucrativ desfasurate de catre una dintre parti, denumita beneficiarul sponsorizarii.

Contractul de sponsorizare se incheie in forma scrisa, cu specificarea obiectului, valorii si duratei sponsorizarii, precum si a drepturilor si obligatiilor partilor.

Sponsorizarea devine o actiune legala numai in urma incheierii unui contract intre cele doua parti: sponsorul si beneficiarul sponsorizarii. In consecinta, ca orice contract, el include drepturi si obligatii pentru ambele parti si trebuie semnat atat de sponsor, cat si de catre beneficiarul sponsorizarii.

Motivul ce face necesara incheierea contractului de sponsorizare este acela ca, in esenta, prin actul de sponsorizare se efectueaza un transfer de proprietate asupra unor valori sau bunuri.

Pentru sponsor, acest act de sponsorizare este necesar, deoarece, numai in baza lui, el se poate prevala de prevederile art. 31 cuprins in Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, care prevede deducerea, din calculul profitului impozabil, a cheltuielilor de sponsorizare, in limita celor 20 de puncte procentuale prevazute.

Pentru beneficiar, contractul de sponsorizare este necesar deoarece, el face dovada ca venitul in cauza provine dintr-o sponsorizare si, in consecinta, el nu poate fi impozitat.
Trebuie amintit ca nici cheltuielile de sponsorizare care depasesc limita de 5% din baza de calcul prevazuta de lege (adica, diferenta dintre venitul brut si cheltuielile deductibile, altele decat cheltuielile de sponsorizare, mecenat si cheltuielile de protocol), nu sunt – potrivit prevederilor art. 49 alin. (5) lit. a) cuprins in acelasi Cod Fiscal – deductibile de la calculul impozitului datorat pentru venitul obtinut in urma activitatilor independente.

In cazul unei sponsorizari constand in bunuri materiale, acestea vor fi evaluate, prin actul juridic incheiat, la valoarea lor reala in momentul predarii catre beneficiar.

Sponsorul ori beneficiarul are dreptul sa aduca la cunostinta publicului sponsorizarea prin promovarea numelui, a marcii sau a imaginii sponsorului. Numerele ziarelor, revistelor si emisiunile de radio si televiziune sponsorizate trebuie anuntate ca atare. Se interzice ca prin operatiunea de sponsorizare beneficiarul ori sponsorul sa efectueze reclama comerciala anterioara, concomitenta sau ulterioara activitatii sponsorizate, in favoarea sponsorului sau a altor persoane decit beneficiarul.

Contribuabilii ce efectueaza sponsorizari potrivit prevederilor Legii privind sponsorizarea, scad din impozitul pe profit datorat sumele aferente, daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:

  • sunt in limita a 3% din cifra de afaceri;
  • nu depasesc mai mult de 20% din impozitul pe profit datorat.

Acțiuni

Information

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s




%d blogeri au apreciat asta: