Abilitati de prezentare (note de curs)

20 05 2008

Vestimentatia
Adaptata formatului productiei si stilului tau.Trebuie sa fii atragatoare sa dai impresia de “bine imbracat” nu de luxos.
In general la un interviu trebuie creata aparitia de om obisnuit nu de participant la petreceri de mare clasa.Linia vestimentara ,textura folosita,detaliile si accesoriile sunt f vizibile pt camera si pot avea semnificatii f puternice .
Acesoriile sunt permise in fc de stilul emisiunii dar nu trebuie sa depaseasca una doua piese .
Se stioe ca televiziunea “ingrasa”cu cateva kg de aceea hainele sa fie ceva mai stranse pe corp ,cu o linie clasica.
Trebuie pastrat de asemeni echilibrul culorilor intre décor si prezentator daca unul din elemente are culori slab saturate celalalt trebuie sa aiba inalt saturate.

Prezentatorul si sunetul
Trebuie vorbit clar, raspicat,persuasiv o voce cu o rezonanta puternica si o pronuntare nuantata nu sunt primele calitati , in primul rand trebuie sa fii (sau sa pari) convins de cea ce spui.

Pentru dictie :

Incalzirea vocei

BRA BRE BRI BRO BRU BRĂ BRÎ
CRA CRE CRI CRO CRU CRĂ CRÎ
DRA DRE DRI DRO DRU DRA DRÎ
FRA FRE FRI FRO FRU FRĂ FRÎ
GRA GRE GRI GRO GRU GRĂ GRÎ
HRA HRE HRI HRO HRU HRĂ HRÎ
JRA JRE JRI JRO JRU JRǍ JRÎ
MRA MRE MRI MRO MRU MRǍ MRÎ
PRA PRE PRI PRO PRU PRǍ PRÎ
SRA SRE SRI SRO SRU SRǍ SRÎ
TRA TRE TRI TRO TRU TRǍ TRÎ
ŢRA ŢRE ŢRI ŢRO ŢRU ŢRǍ ŢRÎ
VRA VRE VRI VRO VRU VRǍ VRÎ
XRA XRE XRI XRO XRU XRǍ XRÎ

STRA STRE STRI STRO STRU STRǍ STRÎ
JDRA JDRE JDRI JDRO JDRU JDRǍ JDRÎ

MABAPA
MABEPE
MIBIPI
MOBOPO
MǍBǍPǍ
MÂBÂPÂ

BAB CAC DAD FAF GAG HAH JAJ MAM PAP
BEB CEC DED FEF GEG HEH JEJ MEM PEP
BIB CIC DID FIF GIG HIH JIJ MIM PIP
BOB COC DOD FOF GOG HOH JOJ MOM POP
BUB CUC DUD FUF GUG HUH JUJ MUM PUP
BǍB CǍC DǍD FǍF GǍG HǍH JǍJ MǍM PǍP
BÂB CÂC DÂD FÂF GÂG HÂH JÂJ MÂM PÂP

Spune cat se poate de clar si rapid

ADAM ARGINTESCU ANCHETA A PRINS ACEASI ABSURDA ABERATIE

BOUL BREAZ BǍRLOBREAZ LESNEA ZICE BOUL BREAZ DAR MAI LESNE A DEZBǍRLOBREZI BǍRLOBREZITURA DIN BOII BǍRLOBREZENILOR

CAPRA NEAGRA CALCǍ-N CLINCI CLINCIUL CRAPǍ CAPUL CAPREI NEGRE IN CINCI CUM A CRǍPAT SI CLINCIUL IN CINCI

COSAŞUL SAŞA CǍND COSEŞTE CǍT ŞASE SAŞI SAŞUL COSEŞTE ŞI-N SUS ŞI-N JOS LA CASA SA COSEŞTE SAŞA ŞI-N ŞOSEA CǍCI ŞASE SATE SAŞA ŞTIE CE ŞANSǍ SAŞA-ŞI PUSE SIEŞI

REGE PARAGARAFARAMOS CǍND TE VEI DEZORIGINALIZA ?
MA VOI DEZORIGINALIZA CAND CEL MAI ORIGINAL DINTRE ORIGINALI SE VA DEZORIGINALIZA DAR CUM CEL MAI ORIGINAL DINTRE ORIGINALI NU SE VA DEZORIGINALIZA NICI EU REGE PARAGARAFARAMUS NU MA VOI DEZORIGINALIZA

UN COCOSTǍRC S-A DUS LA COCOSTÂRCǍRIE SǍ COCOSTÂRCǍREASCǍ COCOSTÂRCǍRITA LUI COCOSTÂRCATOARE DE COCOSTÂRCI COCOSTÂRCǍTORI

CUVINTE LUNGI :
OTORINOLARINGOLOGIE STERNOCLEIDOMASTOIDIAN DEZARHIEPISCONSTANTINOPOLIZEZE SUPERCALIFRAGILISTICEXPIALIDOSION 🙂

Pentru incalzirea muschilor fetei sa va strambati in fata oglinzii.
De citit cu creionul intre canini cat mai corect posibil

Ai urmatoarele microfoane :

-microfonul lavaliera (care se pune la rever sau cravata) ai mobilitate mare.
-microfonul clasic ;trebuie sa vorbesti putin deasupra microfonului ,nu chiar in el.
-microfonul (girafa)suspendat ,trebuie sa te misti putin ca sa te poata urmari tehnicianul de sunet

Trebuie evitata “fataiala “ prin platou (de tip Horia Brenciu) pt a nu obosi telespectatorul.
Prompterul (textul curge pe monitor) e atasat in fata camerei distanta nu e intamplatoare ,trebuie sa fie destul de aproape sa fie citit dar nu atat e aproape ca telespectatorul sa sesozeze miscarea ochilor.
Cue card – cartoane mari pe care se scrie textul

Comportamentul in fata camerei

La interviu vorbesti b cu reporterul si nu te uiti la camera .

Controlul corpului e important pt asta trebuie sa ai contolul tracului
(stare de inhibitie anxioasa paroxistica ,legata de o situatie care face obiectul unei stari de inhibitie anxioase, tracul e frica- o agresiune psihologica ce provoaca o rectie de aparare din partea glandelor suprarenale acestea secreta adrenalina in exces , ceea ce duce la cresterea gicemiei ,a tensiunii si a globulelor rosii ,hipotalamisul poate antrena uneori rectii musculare sau viscerale -adica ,emotii ai, nu trebuie sa scapi ele ci sa le controlezi )

Oamenii desfasoara 2 dialoguri verbal-costient si nonverbal-inconstient
In conversatile directe efectul maxim al cuvintelor nu depaseste 7%
7% verbal(cuvintele)
38% vocal (tonalitatea,inflectiunea)
55% comunicarea nonverbala

Mentii permanent contactul vizual cu reporterul.
Privirea directa ochi in ochi exprima interes pt comunicare ,privirea fixa exprima retragerea in sine,privirea pe sub pleoape sau de sus superioritatae disconcordanta neincredere ,stai dreapta pe scaun dar relaxata inaltarea capuui siguranta demnitatae incredere.
Mainele impreunate inchid un cerc fac o bariera intre tine si lume., mana dusa la gat semnifica trairea unei amenintari si autoprotectie ,mana dusa la gura exprima nevoia de autocontrol ,dusa la frunte oboseala sau alungarea unor ganduri.
Nu te juca cu parul nu-ti invarti inelul pe degete cu pixul etc.

Punctele de articulatie au rol esential
(cand stai intr-un fotoliu confortabil ,moale esti relaxata si iti pierzi concentrarea de aceea trebuie sa iti gasesti un punct de sprijin ,picioare fese .iar mainele cat mai stranse de corp)
-picioarele trebuie sa stea perpendicular pe sol avand o dist de 20-30 cm ,greutatea egal distribuita pe ambele picioare,
-coatele distantate de corp in mod natural ,pumnii sprijiniti pe marginea mesei umerii tebuie sa fie drepti.
Atunci cand greutatea corpului este corect distribuita pe punctele de articulatie (bazin picioare coate umeri) bustul si capul se redreseaza ,moment in care apare senzatia de securitate ,iar concentrarea se accentueaza si mobilitatea este mare.

Pt controlul corpului in picioare tehnica este mai necesara pt a evita balansul corpului sau asimetria provocata de plasarea unui picior in fata altuia
Picioarele paralele tot cu o dist de aprox 30 cm gambele trebuie fixate pe sol iar genunchii sa ramana flexibili ,sprijinul pe bazin puternic,

Respiratia
Dovada a controlului corpului ocupa un rol important
Vocea functioneaza ca un instrument cu corzi ,
Aerul care intra in plamani determina vibratia corzilor vocale ,dac nu e aer nu va exista nici o vibratie vocala . aerul insuficient da nastere unor vibratii defectuase

Cum respiram?
Cutia toracica trtebuie umpluta cu aer ,apoi trebuie relaxata prin eliminarea progresiva a aerului pana cand in plamani ramane minimul necesar .Se repeta apoi tot exercitiul .dac incercati sa vb in timp ce are loc acest procedeu de respiratie ,veti obs ca in momentul in care deschideti gura pt a emite sunete aerul va iesi dintr-o data ,iar aspiratia profunda si completa se va vedea si auzi .
Acest tip de respiratie poate fi practicat inainte de emisie ,pentru a mari circul;atia sanguina .dac rezerva este de la inceput prea mare , trebuie ca nivelul sa fie reglat in timpul pauzelor .toate aceste lucruri tebuie facute fara prea multa reflectie ,iar exercitiul se poate face in timpul oricarei conversatii .
In timpul vorbirii,plamanii trebuie utilizati la jumatate din capacitatea .ceea ce permite controlarea aerului expulzat din plamani .
Respiratia poate fi toracica sau abdominala .
In televiziune este de preferat respiratia abdominala :in acest tip de rspiratie aerul intra prin relaxarea diafragmei si poate fi controlat prin controlul muchiului respectiv

In fata camerei

Cel mai important este sa creezi contactul vizual cu telespectatorul ,pt a da impresia de comunicare .
Primul lucru pe care trebuie sa il faci este sa privesti direct in camera si sa ai un bun grad de comunicare cu ceilalti mebri ai echipei
E greu sa fii natural cand stii ca esti urmarita de milioane de ochi ,
Tu trebuie sa iti imaginezi ca vorbesti in fata unei familii de 3-4 persoanecare stau in camera de zi la cativa metri de televizor
Trebuie sa –ti eliberezi mintea de imaginea a milioane de oameni
Pt stabilirea contactului vizual este obligatoriu ca privirea sa fie orientata spre camera iar contactul vizual cu “ochiul de sticla “ sa fie mentinut cat mai mult posibil.
Privirea trebuie orientata exact prin lentilele camerei si nu la lentile >privitul la lentile si nu prin lentile creeaza o impresie de discontinuitate si de intrerupere a comunicarii.
Motivul pt care se insista asupra acestui raport caera este acela ca in cazul unui prim plan actiunile vor parea mai puternice (nu ai de unde sa stii ca tu poti fi in gross-plan si ti se pune o intrebare incomoda iar fata ta fiind pe tot ecranul cea mai mica grimasa va mult accentuata )
Schimbul de la o camera la alta trebuie facut cu rapid dar cu blandete .
Daca observi ca nu vb la camera care e in emisie cel mai bun sfat este sa privesti in jos prefacandute ca te uiti peste notite sau iti aranjezi foile si opoi sa te orientezi spre camera care trebuie
Daca trebuie sa arati obiecte mici trebuie sa stea pe masa sauceva fix nu in mana pt ca man tremura si se vede cand se iau planuri detaliu .


Acțiuni

Information

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s




%d blogeri au apreciat asta: